Ook al zeggen ze dat 'het makkelijk is om nummers te maken met AI', als je de onzin van gegenereerde AI-teksten en automatische AI-generatie overwint en echt nette nummers gaat bedenken en maken, kost dat behoorlijk wat tijd. Of eigenlijk – het is zo leuk dat je gegarandeerd urenlang je tijd verspilt. Dit is echt een app waar muziekliefhebbers niet van af kunnen blijven.
In Amerika voeren grote platenlabels rechtszaken aan en er gaan voortdurend geruchten rond die je doen denken aan Napster – behoorlijk onheilspellend dus. Maar met dat 'als het maar leuk is'-gevoel is het echt een geweldig ding voor muziekfans. En eigenlijk ben ik bang voor de toekomst van deze technologie… Ik heb vorige week en het weekend eraan besteed, maar vanwege tokengebrek en slaapgebrek durf ik er volgende maand nog niet aan te beginnen. Anyway, het lijkt zonde, dus hier delen we een samenvatting en wat we hebben bereikt.
Episode 0
Eigenlijk was ik gewoon aan het spelen ermee~ Omdat het zelf muziek maakt op basis van alleen de titel, haha
Directeur van een klein bedrijf
Liberogic bedrijfslied of zo lol
We maakten gewoon nummers van elkaar en lachten ervan samen, maar het werd steeds serieuzer en dachten we 'wat kunnen we nog meer doen?' ordinary elation en al experimenterend ontstond de wens om meer te proberen
No.1
Een nummer in FM STATION-stijl, afgemaakt met een soort tutti-tutti-tuu-effect en eenmalig extend. Heeft een mooie Showa-vibe en is goed gelukt.
No.2
We liet GPT de cattekst schrijven en pasten de eindeletters en dergelijke behoorlijk aan. We wilden het schattig maken, maar het werd funky Hoshino Gen-achtig, dus veranderden we het in eigenzinnige meisjesstijl. Er zijn ook veel andere versies.
・Eigenlijk was dit de originele versie… Kat gespeeld met
・Uit Tomita Lab + Kirinji-stijl versie Kat Kirinji
・Takao Tajima-stijl versie Takao Kat
・En nog veel meer
Ik maak gewoon veel nummers, pas de lyrics aan waar ze niet goed passen, en genereer andere tracks - dus het is behoorlijk lastig om precies te krijgen wat ik wil.
No.3
Ik wilde een nummer maken dat op Paprika leek, maar toen ik allerlei dingen probeerde met vrouwelijke zang, werd het iets heel anders. Maar omdat het refrein naar mineur gaat en echt professioneel klinkt, koos ik dit! Klaar in twee extends!
No.4
Ik wilde iets maken dat op Shiina Ringo lijkt en liet GPT de lyrics van 'Nachtmeisje' veel aanpassen. De skastijl werd maar niet authentiek, dus ik tweakte het erg veel - het resultaat is van albumkwaliteit als 'opvulnummer'. Die dunne lach aan het eind is echt goed gelukt. Het FADEOUT-tag wordt helemaal niet gelezen - maar goed, ik heb nu wel wat trucs en werkwijzen geleerd, dus als je geïnteresseerd bent kan ik het uitleggen. Hoewel het eigenlijk niet zo moeilijk is hoor ♪ Voor nu ben ik tot de conclusie gekomen dat heruitgifte beter niet kan! Dacht ik tenminste.
No.5,6
Verdraaid, ik had alleen maar liedjes in de schlagersstijl gemaakt, dus ik kreeg zin in Engelse teksten naar mijn smaak - en toen zat ik tot vijf uur op! Daarom geef ik nu twee hardcore-nummers uit die in de mathrock-traditie passen! Het schreiben van lyrics met GPT is behoorlijk lastig.
Ik maak echt super coole spullen! Ik ga nooit meer verder! De tijd smelt weg! Oké, ik ga echt nooit meer verder!
Dus eigenlijk: veel dank voor de tijd!
Ik denk dat dit echt niet aanslaat als je niet van muziek houdt, haha~
CEO en tegelijkertijd altijd medewerker. Iemand die graag nieuwe technologieën begrijpt, zich verheugt in momenten waarop dingen handiger worden, en zich volledig in het praktijkwerk kan verdiepen. Enthousiast over toekomstige technologie en voortdurend op zoek naar nieuwe ervaringen, ongeacht de leeftijd.
Morimoto
Projectmanager / Director / Oprichter in 2007